.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برداشتن تحریم‌ها به روش روباه پیر

 روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

تا حالا 15 اتوبوس بقیه با قطار می‌‌آیند!

برکناری مدیران دولتی ظرف 2 ماه گذشته حاکی از تغییر و به‌کارگماری اتوبوسی مدیران جدید است.سایت نیمروز با اشاره به برکناری و تغییر حداقل 685 مدیر دولتی در کمتر از 2 ماه نتیجه گرفته این تعداد بالغ بر سرنشینان 10 اتوبوس و 13 مینی‌بوس یا به تعبیری 15 اتوبوس و یک مینی‌بوس می‌شوند.دکتر روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده بود با تغییرات اتوبوسی موافق نیست و اینکه «ما گفتیم با کلید آمده‌ایم و نه با داس».بنا بر گزارش نیمروز، تعداد تغییرات در دستگاه‌هایی که طبیعتا هر تغییر به صورت خوشه‌ای به چند تغییر دیگر در زیرمجموعه‌ها تسری می‌یابد، به این شرح است:

نهاد ریاست‌جمهوری 93 نفر، وزارت نفت 74 نفر، وزارت بهداشت 69 نفر، وزارت اقتصاد و دارایی 53 نفر، وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 43 نفر، سازمان مناطق آزاد 38 نفر، وزارت راه و شهرسازی 38 نفر، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 30 نفر، معاونت میراث فرهنگی 28 نفر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 20 نفر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 15 نفر، وزارت جهاد کشاورزی 14 نفر، وزارت نیرو 11 نفر، وزارت ورزش و جوانان 11 نفر، وزارت آموزش و پرورش 10 نفر، معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران 9 نفر، معاونت محیط زیست 8 نفر، وزارت امور خارجه 8 نفر و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی 6 نفر.با این اوصاف و با در نظر گرفتن تغییرات خوشه‌ای بعدی به نظر می‌رسد باید به جای اتوبوس و مینی‌بوس از واحد واگن و قطار برای تغییر مدیران استفاده کرد.

نیکلاس برنز: ادبیات روحانی آمریکا را تحت تأثیر قرار نخواهد داد

معاون سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «کلمات دلنشین رئیس جمهور ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد و آمریکا باید فشار بر ایران را برای گرفتن امتیاز حفظ کند».نیکلاس برنز که سابقه نمایندگی آمریکا در ناتو را نیز دارد، اکنون استاد دانشگاه هاروارد است، او ضمن تحلیلی که توسط روزنامه بوستون گلوب منتشر شده، تأکید می‌کند دولت آمریکا برای هر نوع توافق خوب با ایران، نیازمند همراهی کنگره و اسرائیل است و به همین دلیل باید از اهرم فشارهای اقتصادی تحریم‌ها استفاده کند.برنز خاطرنشان کرد: «تنها راه رسیدن به توافق با ایران آن است که آمریکا فشار قابل توجهی را بر ایران حفظ کند.

کلمات دلنشین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، واشنگتن را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. افسونگری به تنهایی، هر چند مطلوب، اما به‌ندرت می‌تواند توازن را در دیپلماسی تغییر دهد. اما قدرت و اهرم می‌توانند از عهده این کار برآیند. آمریکا و اتحادیه اروپا نباید تحریم‌های اصلی را لغو کنند، مگر آن که تهران با آینده‌ای که در آن از سلاح هسته‌ای خبری نیست موافقت کند.»وی به سیاق ادبیات صهیونیست‌ها افزود: در واقع همانطور که دولت نیز گفته است، توافق نکردن بهتر از توافقی نامطلوب و سهل‌گیرانه نسبت به ایران است. تنها دلیلی که ایران را پای میز مذاکره کشاند، تأثیر مخرب تحریم‌هاست.

معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه دولت آمریکا، کنگره و اسرائیل نقش پلیس خوب و بد را علیه ایران بازی می‌کنند، نوشت: کنگره در تصویب تحریم‌ها علیه ایران قاطعانه عمل کرده است. اسرائیل نیز در این راه نقش مهمی دارد. نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با اظهارات تند علنی، تهدید توسل به زور علیه ایران را عینیت بخشیده است. از دیرباز این واقعیت دیپلماتیک مورد اذعان بوده که در بیشتر موارد مذاکره برای به نتیجه رسیدن نیازمند مؤلفه تهدید نظامی است. کنگره و اسرائیل در این میان نقش مهم و حیاتی پلیس بد را در مقابل ایران بازی کرده‌اند.

بقیه جابه‌جایی استانداران پس از رأی اعتماد مجلس

با پیشنهاد برخی مشاوران روحانی، معرفی استانداران به مدت دو هفته به تعویق افتاد تا جلسه رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی برگزار شود.به گزارش «مشرق» استدلال پیشنهاد دهندگان این بود؛ معرفی استانداران پیش از جلسه رأی اعتماد، یقیناً با مخالفت برخی نمایندگان مواجه خواهد شد که این امر می‌تواند تأثیر منفی بر رأی نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی بگذارد. گفته می‌شود با پایان رأی‌گیری در روز یکشنبه، تعداد قابل توجهی از استانداران منصوب خواهند شد.یادآور می‌شود موضوع معرفی استانداران به یکی از عوامل کش و قوس در ائتلاف‌های انتخاباتی برخی استان‌ها تبدیل شده است.

وزارت علوم نشد به شورای انقلاب فرهنگی تحمیل می کنیم!

فتنه‌گران و افراطیون درصدد نفوذ دادن سرپرست ناکام وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.نقش جعفر توفیقی در فتنه سال 88 و عملکرد افراطی وی در مدت سرپرستی وزارت علوم باعث دافعه‌های شدید در میان نمایندگان مجلس شده بود و عدم اعتماد نمایندگان به وی در صورت معرفی شدن به مجلس تقریبا قطعی به نظر می‌رسید. به همین دلیل هم به جای توفیقی، فرجی دانا به مجلس معرفی شد و البته گفته می‌شود توفیقی نقش بولدوزر را در برخی عزل و نصب‌ها ایفا کرد.اکنون خبر می‌رسد که افراطیون در تلاشند توفیقی را به عنوان «دبیر» به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس‌جمهور تحمیل کنند.

برخی سایت‌های نزدیک به جریان‌های افراطی (نظیر سلام نو و امید) دراین‌باره خبر داده‌اند که توفیقی یکی از گزینه‌های دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حتی صحبت‌هایی هم با وی دراین‌باره انجام شده است.به نظر می‌رسد وقوع چنین اشتباهی از سوی دکتر روحانی - ولو تحت فشار شدید افراطیون باشد - باعث بی‌اعتمادی مجلس و سایر نهادهای حاکمیتی خواهد شد ضمن اینکه افراطیون را در فهرست طلبکاری‌هایشان گستاخ‌تر می‌کند.

توضیحات 7 ساعته کری به نتانیاهو درباره مذاکره با ایران!

برخی رسانه‌های زنجیره‌ای درباره مواضع مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران اخبار خلاف واقع منتشر می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند.این رسانه‌ها به بهانه ملاقات وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شدند بین آمریکا و اسرائیل شکاف عمیقی افتاده است!برخلاف این ادعا، آمریکا و اسرائیل در مقابل ایران با هماهنگی کامل رفتار می‌کنند و نوعی تقسیم کار حساب شده میان آنان در جریان است. کری و نتانیاهو در آخرین ملاقات به مدت 7 ساعت درباره نحوه فشار با ایران هماهنگی کرده‌اند. هماهنگی 7 ساعته را شبکه بی‌بی‌سی از قول یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده و افزوده است: کری در این دیدار به تفصیل درباره مذاکرات 1+5 با ایران توضیح داده است.

بی‌بی‌سی ادعا می‌کند وزیر خارجه آمریکا بر استقبال از گشایش دیپلماتیک با ایران تاکید کرده اما در سوی دیگر نتانیاهو خواستار توقف کامل غنی‌سازی است.برخلاف ادعای بی‌بی‌سی سران رئیس هیئت مذاکره‌کننده آمریکا پیش از این تاکید کرده که از نظر اوباما ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد و تنها می‌تواند به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز دسترسی داشته باشد. همین مضمون را یووال دیسکیئر وزیر صهیونیست نیز اخیرا تکرار کرد.در هماهنگی با مقامات صهیونیستی است که جان کری پس از ملاقات با نتانیاهو می‌گوید: برای لغو تحریم‌ها هنوز خیلی زود است. وی گفت: با وجود گشایشی که در سیاست ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش بوجود آمده، ولی این کشور باید بداند که حرف جای عمل را نخواهد گرفت و هنوز خیلی زود است که بتوان تحریم‌ها را کاهش داد.

جان کری تاکید کرد «ما باید مطمئن شویم که اقداماتی که ایران انجام می‌دهد واقعا روشن و کاملا شفاف‌اند. چرا که امنیت جهان به این موضوع بستگی دارد.» او اضافه کرد که در عین حال ما باید مطمئن شویم که فعالیت‌های فعلی اتمی ایران نیز در چارچوب اقدامات صلح‌آمیز قرار دارد.جان کری اضافه کرد در مقابل تغییراتی که پس از انتخابات در ایران به وجود آمده باید «محتاط» بود.او با ادبیات نتانیاهو اضافه کرد که «یک توافق بد، از یک عدم توافق بدتر است».همچنین به گزارش رویتر بن رودز مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا فعلا هیچ برنامه‌ای برای لغو یا کاهش تحریم‌ها ندارد.بنابر گزارش نشریات آمریکایی، «کاخ سفید، کنگره و رژیم صهیونیستی» در مقابله با ایران تقسیم کار کرده و نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند تا فشارها بر ایران وسیع‌تر شود.

کمک یک میلیون دلاری آمریکا به سازمان تروریستی منافقین

آمریکا یک میلیون دلار به سازمان تروریستی منافقین اختصاص داد. بهانه این کمک مالی هنگفت، اسکان اعضای این گروهک تروریستی برای خروج از عراق عنوان شده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمایت یک میلیون دلاری از سوی وزارت خارجه آمریکا انجام می‌شود و رسما از سوی این وزارت اعلام شده است. مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این پول برای تضمین رفاه و امنیت ساکنان اردوگاه لیبرتی اختصاص یافته است.

آمریکا در سال 2012 سازمان منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد. این سازمان در ترور و قتل عام بیش از 12هزار شهروند و مقام ایرانی دست داشته و در این حال در جنایت‌های صدام علیه کردها و شیعیان عراق مشارکت داشته است. سازمان سیا از این سازمان بارها برای دروغ‌پراکنی علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرد، تا مستقیما اعتبار خود را زیر سوال نبرد. منافقین همچنین در سوریه و در کنار سایر تروریست‌های سلفی و القاعده فعالیت می‌کنند.

برداشتن تحریم‌ها به روش روباه پیر

لغو تحریم میدان گازی رام، صرفا به دلیل نیاز انگلیس به انرژی است.پیش از این برخی رسانه‌های عوام فریب مدعی شده بودند که اقدام دولت انگلیس در این زمینه یک امتیاز به ایران است اما بی‌بی‌سی‌ فارسی از قول یک کارشناس انرژی مقیم لندن اذعان کرد: برداشتن تحریم میدان گازی «رام» توسط دولت انگلیس، به دلیل نیاز به انرژی است چرا که این میدان نقش به سزایی در تأمین سوخت داخلی انگلیس دارد.
از زمانی که اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را بر علیه ایران وضع کرده‌اند و به واسطه آن فعالیت شرکت‌های نفتی ایران و بانک‌ها مختل شد، انگلیس درصدد بود کار این میدان گازی مختل نشده و شامل این تحریم‌ها نشود چرا که این میدان نقش مهمی در تامین سوخت دارد.


میدان گازی «رام» در دریای شمال بین نروژ و شمال انگلیس قرار دارد و گاز آن با یک خط لوله 390 کیلومتری به خاک انگلیس می‌رسد.
شرکت ملی نفت ایران قبل از انقلاب نصف مالکیت این میدان را خریده و نصف دیگر میدان متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم است.
این میدان گازی در سال 1977 یعنی تقریبا 36 سال پیش کشف شد، میدان رام 23 میلیارد مترمکعب گاز قابل بهره‌برداری دارد، بهره‌برداری از دسامبر سال 2005 یعنی هشت سال پیش شروع شد ولی سال 2010 به علت تحریم‌ها متوقف شد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.26 seconds.